Idioma

Anglès

Inici

September 2024

Freqüència

Full time

Format

Presencial

Durada

3 Anys

Crèdits

360 UK Credits

Aquest títol, únic en anglès i en una de les millors escoles de Disseny i Moda, et prepara com a professional digital capaç d'aportar un valor singular on la gestió de marca, el marketing i la comunicació marquen la diferència.

Cultiva la teva passió i el teu talent formant-te en l'ús de les eines de gestió estratègica, creativa i digital per a consolidar la teva posició com a especialista en el Marketing i Comunicació en la indústria de la moda. El nostre curs de tres anys, amb opció d'un quart any, i impartit en anglès, t'obrirà les portes d'aquesta professió innovadora, estratègica i creativa.

Coneixeràs la realitat del Fashion Business des dels diferents departaments de gestió de Marketing, Editorial, Tendències, Retail, Estilisme, Continguts i Comunicació - des d'un context de base, ideant i creant solucions innovadores. Treballaràs amb recerca, projectes, conceptes creatius, llenguatges visuals i escrits, tècniques de producció audiovisual i l'últim en software i tecnologia.

Professionals en actiu i professors amb un llarg recorregut en la docència seran els encarregats d'aportar els coneixements clau per a posar la teva creativitat al servei de la indústria de la moda en tots els seus nivells.

L'itinerari combina sessions magistrals, pràctiques, workshops i visites a empreses, museus, showrooms i galeries d'art.

Aquest Bachelor (Hons) in Fashion Marketing and Communication ofereix un enfocament únic, el segell de la Universitat de Westminster, un vessant internacional i l'experiència d'estudiar a l’IED i viure a Barcelona, una de les capitals del disseny.

Informació per a decidir-se

El curs de Fashion Marketing and Communication està plantejat des de la pràctica: durant tres anys –quatre si tries l’opció de Work Placement Year–, desenvoluparàs habilitats en diferents llenguatges de comunicació, una visió estratègica, treball en equip i la capacitat de pensament i execució creativa, sempre de la mà d'especialistes en actiu en les diferents àrees operatives i de coneixement.

D'aquesta manera, accediràs al mercat laboral amb una excel·lent base teòrica i la capacitat de desenvolupar qualsevol estratègia de recerca, desenvolupament conceptual, visualització, execució innovadora i presentació dels projectes.

El programa, dividit en mòduls, t'ajudarà a comprendre tot el macrounivers del món de la moda i a aplicar les tècniques del marketing i la comunicació per a oferir solucions d'última generació a les necessitats i oportunitats d'un sector capdavanter en constant evolució.

Aquest curs està especialment dissenyat per a persones apassionades de la moda i que desitgen formar part de la indústria en àrees fonamentals com el marketing i la comunicació. Persones col·laboratives, creatives i analítiques alhora, ciutadanes del món, comunicadores excel·lents que desitgen expressar-se en els llenguatges de la moda.

Professionals proactius que volen formar part de projectes ambiciosos de desenvolupament de marca o es plantegen professionalitzar-se en l'àmbit de la moda més enllà del disseny: empreses de comunicació i marketing, xarxes socials, periodisme de la moda, RR.PP., estilisme, etc. Fins i tot, amb vista a la creació d'una marca pròpia.

L’IED Barcelona és l'escola de moda de referència a Espanya i una de les més importants del món gràcies a un professorat que no es desvincula del món empresarial i acumula experiència en el desenvolupament de projectes de comunicació i marketing de moda en primera persona.

Barcelona és, d'altra banda, un dels centres europeus del sector. Apostar pel curs de Fashion Marketing and Communication a la ciutat obre un interessant camí professional en un dels llocs més cosmopolites del món, la qual cosa t'ajudarà a conèixer la indústria en el seu perfil més internacional.

Aconseguiràs desenvolupar tot el teu potencial i generar un estil de comunicació propi per a abordar tots els reptes d'aquest competitiu sector amb creativitat i solvència. Destacaràs gràcies a l'aplicació dels continguts teòrics i pràctics de l’IED.

Programa d'estudis

Què aprendràs?

El primer any del curs està dissenyat perquè adquireixis un ampli coneixement general del sector de la moda, creant la confiança necessària per a aplicar una àmplia varietat de capacitats especialitzades. A més, coneixeràs les millors estratègies per a identificar reptes i oportunitats que ofereix el mercat i aprendràs estratègies de recerca. En últim lloc, abordaràs els mètodes de treball en contextos específics i variats, tant en grup com individualment, de manera efectiva i proactiva.



CULTURA DE LA MODA I ART

Història de l’Art

Història de la Moda i la Cultura

Comunicant Moda



LLENGUATGES VISUALS I

Arquitectura de la Informació & Visualització de Dades

Eines de Comunicació Visual I



INTRODUCCIÓ A LA GESTIÓ DE MODA

Marketing de la Moda

Gestió de Sistemes de Moda

Design Management



INTRODUCCIÓ AL MÀRQUETING DE LA MODA

Merchandising de Moda

Producte de Moda & Cultura Textil

Projecte 1 – Oportunitat & Repte



MITJANS DIGITALS & COMUNICACIÓ DE MODA I

Publicació de Moda

Moda Contemporània

Periodisme de Moda

Fotografia de Moda

Què aprendràs?

El segon any està plantejat per a fomentar les teves idees originals i factibles a través de l'anàlisi de conceptes a nivell abstracte. Aprendràs a analitzar i avaluar la informació que prové del sector per a aprofitar les oportunitats. A més, coneixeràs els processos més adequats per a definir i aconseguir resultats professionals a nivell personal i de grup. En aquest segon any els coneixements adquirits s'apliquen de forma més independent i madura, responent a unes exigències acadèmiques de major nivell.



MITJANS DIGITALS & COMUNICACIÓ DE MODA II

Gestió de Marca

Laboratori de Contingut

Estratègies de Mitjans Digitals



LLENGUATGES VISUALS II

Eines de Comunicació Visual II

Tècniques i Llenguatges de Vídeo



INDIVIDU, SOCIETAT & MODA

Interpretant els Contextos de la Moda

Cultura & Societat

Tendències i Pronòstics



RR.PP I MITJANS DE MODA

RR.PP per a Estratègia & Esdeveniments

Oficina de Premsa

Estudi de Producció



DISTRIBUCIÓ DE MODA I VENDA AL DETALL

Distribució de Moda 

Compra de Moda

Venda al Detall de Moda

Què aprendràs?

La consolidació i l'ampliació de coneixements de forma estructurada i coherent són la base teòrica del tercer any. Fent ús de les habilitats específiques que hauràs desenvolupat en els anys anteriors, amb esperit crític i visió estratègica, t'enfrontaràs a nous conceptes i proves de múltiples fonts. L'objectiu és assumir nous reptes als quals traslladar i aplicar les habilitats de diagnòstic i la creativitat, tant en la ideació com en l'execució. Fomentaràs la teva capacitat d'emetre judicis significatius en situacions diverses. Finalment, aprofundiràs en el plantejament i consecució dels objectius personals o de l'equip.



FUTURS DE LA MODA

Futurs de la Moda

Estratègies de Marketing Innovadores



EMPRENEDORS DE LA MODA

Professionals de les Indústries Creatives

Moda i Dret Comercial

Business Plan



LLENGUATGES VISUALS III

Moda & Arts Visuals

Estilisme de Moda, Cine & Mitjans



RECERCA PER A LES INDÚSTRIES CREATIVES

Laboratori de Debat Crític

Experiència i Informació Privilegiada de la Indústria



MITJANS DIGITALS & COMUNICACIÓ DE MODA II

Estratègia de Comunicació

Direcció d’Art & identitat Visual

Què aprendràs?

El curs ofereix l'opció de realitzar un any com a professional en la indústria, treballant en una organització i lloc de treball que s'ajusten als requisits acadèmics d'aquest Mòdul. L'experiència estarà supervisada per mentors de l’IED i l'empresa, i es lliura un projecte específic en acabar. Es tracta d'una experiència laboral opcional dins del curs acadèmic, no considerat com a pràctiques, per la qual cosa el Bachelor s'estén de tres a quatre anys i el Work Placement Year s'afegeix en crèdits i nomenclatura al títol final atorgat per la University of Westminster.

Notícies