Data

20 June 2025

Cada Escola ha reconegut un premi a la millor tesi i una menció per itinerari

Una cartografia especulativa de l’insconscient; l'anàlisi i la projecció de futur del Hitmarker Branding; un espai de vida compartit dissenyat per combatre la solitud de les dones vídues i fomentar la comunitat; la sanació de la càrrega emocional a través de l'estilisme i la direcció creativa. Són els quatre projectes finals dels estudiants de la promoció 2025 de l'IED Barcelona reconeguts amb els Best Thesis Awards que, a més, han rebut una tablet Artist 22 Plus cedida per XPPen.

Els premis s'han atorgat a la Cerimònia de Graduació celebrada el 19 de juny a Paral·lel 62, on els estudiants d'últim any de Títol de Grau en Ensenyaments Artístics Superiors de Disseny, Bachelor of Art (Hons) i Diploma IED han rebut el seu diploma.

L'emotiu acte ha comptat amb la presència de la docent de l'IED Claudia Schneider en qualitat de padrina de l'esdeveniment, que ha sorprès l'auditori amb una actuació de cant líric a l'escenari, i de l'estudiant Cheyenne Berry, com Student Voice.

L'alumnus Elena Aubà, dissenyadora gràfica a Lo Siento Studio, ha rebut l'Alumnus Award, un premi en reconeixement a la seva trajectòria.

Les premiacions

Per a Visual Arts, l'elecció de la Best Thesis ha estat disputada entre les mencions de Graphic Design (on s'ha imposat Carmina Goran amb “Sutura”) i Motion Graphics and Video (adjudicada a Lorenzo Nanni amb “The Art of Dwelling”). I la guanyadora final ha estat Goran, amb projecte desafia els límits entre ciència i mite, cos i territori, jo i màquina.

En Moda, la guanyadora ha estat María Andrea Hernández amb “Una Vez y Más”, on amb cadascun dels projectes del seu treball final d’estudis ha volgut plasmar una carta visual als que vam ser i als que podem arribar a ser. La seva tesi també ha estat mereixedora de la menció en Estilisme i Comunicació de Moda. Per la seva banda, Anna Guitart amb “Morriña” i Julia Rodríguez Heine amb e”Lunch at the tennis court” han guanyat la menció en Disseny de Moda i Fashion Design, respectivament.

Pel que fa a Comunicació, Ona Mas ha estat la Best Thesis amb “Brand For Non Believers”, una tesi que pretén definir i contextualitzar millor l'aparició del Hitmaker Branding, i que també ha rebut la menció del BA (Hons) in Fashion Marketing and Communication). Mentre que Sofia Villarrubia ha guanyat la menció del Diploma IED Màrqueting i Comunicació de Moda amb “Reimagining Traceability and Transparency at Mille Collines”.

Finalment, el Best Thesis de l'escola Design ha estat per a Helena Langlois amb “Nova Aurea *”, també menció d'Interior Design amb un projecte que reimagina com envellir oferint un espai de vida compartit dissenyat per combatre la solitud i fomentar la comunitat.

Les mencions de Product, Transportation i Business Design han estat, respectivament, per a Alvise Leon Van Meijgaard amb “Pebble - Portable AGI Device”, Pau Amorós amb “Nature Catchers” i Iman Balzhanova amb “Virtual Garden”.

Amb la col·laboració de: XPPen.

Podria interessar-te

Cursos relacionats