Idioma

Espanyol, Italià, Anglès

Inici

September 2024

Freqüència

Full time

Format

Presencial

Durada

3 Anys

Crèdits

180 IED

Coordinació

José A. Guerrero

Un perfil especialitzat i molt demandat que combina creativitat i estratègia amb la capacitat de canviar la indústria.

El Diploma en Gestió de Màrqueting i Comunicació de la Moda et forma per a liderar estratègies creatives i diferencials per a les marques i els seus productes des d'una visió sostenible i ètica, capaç de respondre als reptes presents i futurs de la indústria de la moda. 

En un context altament competitiu, de profunds canvis socials i tecnològics, les empreses necessiten idees de màrqueting i comunicació innovadores, adaptades a les noves realitats, llenguatges i formats, que transmetin els seus valors i, alhora, connectin amb l'audiència. 

Aquest programa se situa en la intersecció entre creativitat i estratègia, de manera que et prepara per a innovar sense perdre de vista la dimensió comercial a través de projectes en comunicació, gestió de marca i producte, màrqueting digital, esdeveniments, nous models de negoci, sostenibilitat i innovació, etc. 

Al llarg de tres anys, desenvoluparàs un coneixement global del mercat de la moda, adquiriràs un ampli rang de competències transversals i específiques i manejaràs diferents eines creatives i digitals. 

Informació per a decidir-se

Un programa únic, amb perspectiva global sobre les necessitats del mercat i forta adaptabilitat als canvis i avanços tecnològics cap a un futur més sostenible de la indústria. 

El recorregut s'estructura en mòduls, els continguts dels quals aborden els següents grups de competències: 

  

  • Competències bàsiques 

  • Competències transversals 

  • Competències específiques 

  • Competències aplicades a projectes reals d'empresa 

  

Treballaràs sobre les àrees del màrqueting, la comunicació, el brànding, la direcció creativa i la innovació des d'un enfocament estratègic, crític i sistèmic. 

Per a això, es combina el contingut teòric a través de presentacions i explicacions amb la resolució de casos pràctics o la participació en tallers, posant èmfasi en l'aprenentatge col·laboratiu. 

El programa forma a professionals amb capacitat crítica, per a construir idees i desenvolupar projectes únics, potenciant la multidisciplinarietat, el treball en equip, la gestió de la creativitat i l'estratègia. 

Al final del teu recorregut, aplicaràs tots els coneixements adquirits en un projecte de final d'estudis en col·laboració amb una empresa real. 

Aquest programa està dissenyat per a persones inquietes amb una profunda passió pel món de la moda, el màrqueting i la comunicació amb interès per les tendències, el comportament del consumidor, l'estratègia, la direcció creativa, la gestió i el desenvolupament estratègic, tant de marques com de productes de moda. 

Ments curioses, nadius digitals que vulguin formar part del futur de la moda, que entenguin com els avanços tecnològics fan part en la definició de les estratègies de marca, la comunicació i el màrqueting de la indústria de la moda, generant un impacte positiu en la societat. 

Estudiaràs el Diploma en Gestió de Màrqueting i Comunicació de la Moda en l’IED Barcelona, un centre d'educació en disseny internacionalment reconegut, amb un equip docent de prestigiosos professionals en actiu. Això, al costat de destacades col·laboracions amb el teixit empresarial, t'ajudarà a construir el teu networking i a adquirir una visió realista del sector. 

Obtindràs un conjunt d'habilitats rellevants: formació especialitzada en anàlisi de tendències i comportament del consumidor, gestió de marques i productes, màrqueting digital i innovació. 

Una altra fortalesa del programa és que proporciona una perspectiva global, necessària per a navegar diferents mercats, i fomenta l'adaptabilitat als canvis i avanços tecnològics de la indústria de la moda. 

El resultat de tot aquest recorregut és el d'un perfil que combina creativitat i gestió, des d'un enfocament ètic i sostenible, per a fer front als reptes presents i futurs de la moda. 

En finalitzar els teus estudis, disposaràs d'un porfolio, que serà la teva millor carta de presentació en el mercat laboral, i podràs optar a un gran ventall de sortides professionals, tant les tradicionals del sector com les derivades de la seva pròpia evolució: 

  •  Direcció de màrqueting  
  • Direcció de comunicació 

  • Brand management 

  • Product management 

  • Retail management 

  • Gestió de processos circulars 

  • Gestió de gabinet de premsa i RP  

  • Gestió d'Esdeveniments  

  • Gestió de showroom de venda professional (B2B) : direcció comercial  

  • Gestió de continguts digitals 

  • Edició de Moda 

Programa d'estudis

Què aprendràs?

El primer curs s'enfoca en competències fonamentals, com l'adquisició de les eines essencials del sector professional, l'aplicació de conceptes bàsics, teòrics i pràctics en la gestió d'empreses de moda, la creació i execució de plans de màrqueting i comunicació, i el desenvolupament d'habilitats de comunicació i treball en equip. 



CULTURA DE LA MODA I 

Història de la moda 

Tendències de moda 

Història de l'art 

   

EINES BÀSIQUES PER AL MÀRQUETING DE MODA 

Mercats i tècniques de recerca 

Disseny i reporti de dades de recerca 

 

INTRODUCCIÓ AL MÀRQUETING 

Introducció al màrqueting de moda 

Sistema moda 

Introducció a la gestió financera 

Pla de màrqueting 

  

INTRODUCCIÓ A LA COMUNICACIÓ 

Introducció a la comunicació i el brànding 

Mitjans online 

Pla de comunicació i mitjans 

   

PRODUCTE MODA I 

Materials, tecnologia i sostenibilitat 

Gestió producte moda 

   

EINES I CREATIVITAT I 

Eines informàtiques: Excel 

Eines informàtiques gràfiques I 

Eines presentació projectes 

 

WORKSHOP 

Què aprendràs?

L'últim any avança en les competències avançades, com la definició de models innovadors que abordin noves polítiques ètic-sostenibles, al mateix temps que aborda els nous perfils professionals sorgits en el sector. També inclou la presentació d'un projecte final en aplicació de tots els coneixements adquirits. 



GESTIÓ DE NEGOCIS 

 Estratègia financera i gestió de pressupost 

Gestió comercial i vendes 

Models canvas de negoci 

  

MÀRQUETING ESTRATÈGIC 

Estratègia i innovació 

Àmbits de la propietat intel·lectual 

Ètica en el màrqueting de moda (RSC) 

  

COMUNICACIÓ ESTRATÈGICA 

Narratives en entorns digitals 

User Experience 

 

PRODUCTE MODA III 

 Tecnologia i innovació en producte moda 

 Processos sostenibles i circularitat 

   

EINES I CREATIVITAT III 

Edició de vídeo II 

 

PROJECTE II 

Projecte final de curs (FGC) 

  

FUTUR DE LA MODA 

Orientació professional 

Equip Docent

José A. Guerrero

Coordinador del curs

Tatiana Valoira

Docent

Pilar Pasamontes

Docent

Ariadna Rovira Lorente

Docent

Fabricio Pérez

Docent

Willy Villacorta

Docent

Elena Castaudi

Docent

Notícies